TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Monday, December 28, 2009

Pelakon: Perhimpunan Anjuran Umno di Shah Alam Semalam - Satu Fitnah umno



Pertama sekali biar aku gelak dan ketawa cow...cow...cow... dulu... ha..ha..ha.., kenapa aku gunakan ejaan "cow..cow.." (korang baca cow = Lembu, apa sifat lembu = BODOH), itulah perkataan yang sesuai dengan puak2 yang berhimpunan di perkarangan pejabat Badan Perhubungan PAS negeri yang terletak di Pusat Perniagaan Worldwide di Seksyen 11, Shah Alam kira-kira pukul 11.30 pagi tadi.

Walaupun aku sampai di sana agak lewat, kurang lebih dalam jam 11.45, kebanyakkan wartawan sudah beredar dan aku sempat berselisih dengan kereta media NTV7 jer..., yang selain daripada itu sumpah aku tak kenal lansung.

Sesampai jer aku di simpang bangunan Worldwide Business Centre tu, ada sebuah Iswara Aeroback dengan bonet terbuka sedang menghulurkan risalah, dengan berlagak bodoh2 tiang letrik aku turunkan cermin tingkap dan aku sapa mamat tu;

"Bro..., ada apa hal ni... ramai semacam jer...?" aku sound mamat tu yang berambut blonde sikat tegak keatas macam mat punk jer aku tengok.

"Takda lah..., ini hal politik bang..." jawap mamat rambut blonde sambil menghulurkan majalah.
Bila aku tengok cover majalah tu terus aku ketawa sampai barai. Mana tak lawaknya ada ke orang PAS nak edar majalah yang letak muka ulama umno... kih..kih..kih.... ini macam pertandingan Raja Lawak umno jer... lawak... giler... Cover majalah/risalah nipis tu diorang letak muka Harusana Sini rupanya... perghhh... handsome giler...

Lepas aku sambar majalah tu.. aku terus gerak... cari parking.. kot-kot nak snap dua tiga keping gambar, tengok kiri kanan... nak snap gambar apa kejadahnya... semua orang dah blah. Kereta mamat tadi pun dah hilang... cis... aku baru tawaf satu bangunan diorang dah hilang rupanya.

Aku parking dan lepak dalam kereta sambil belek2 majalah tersebut, eh..eh.. dalam tu terselit pula risalah yang di fotostat dan sekeping VCD yang bertajuk;

"KEBENARAN YANG TIDAK DIKETAHUI OLEH RAKYAT MENGENAI PENGAKUAN OLEH DATO Ir NIZAR JAMALUDIN": Siap dengan lambang PAS dan gambar Nizar"

(Aku belum tonton lagi CD tu, belum ada masa lagi)

Kenapa aku katakan perhimpunan itu adalah lakonan pelakon2 umno yang bongok tahap maha gaban nih, sebabnya ialah;

1) Kalau benar yang perhimpunan itu didalangi oleh puak2 PAS, sudah tentu gang PAS nih tak pergunakan muka Harus Sana Sini sebagai Cover Majalah dan disisipkan risalah yang yang berbaur umno yang isunya selalu di bawa oleh Khir Toyol, nampak sangat kebonggokkan dan kebodohan puak pelakon umno yang banggang nih.

Yang nyata.., dan aku berani katakan perhimpunan ini dinaungi oleh Khir Toyol sendiri... aku berani potong sekali lagi.

2) Kalau mamat yang edarkan majalah tu ahli PAS, ha..ha..ha... dengan stylo rambut yang disikat macam mat punk dan blonde itu, sudah tentu mamat tu kena hantar balik ke sekolah agama untuk belajar bab fekah dan di tarbiyahkan, rambut dye blonde mandi HADAS pun tak sah... beb... bangggangnya puak-puak yang sememangnya sudah terlebih banggang sejak dulu, kini dan mungkin selamanya terus di perbanggangkan. Bodoh nak mampus...

3) Salah satu risalah yang terselit dalam majalah tu, ada yang bertajuk "Khalid Ibrahim Minta Bajet Tambahan Tutup Penipuan MBI": aku baca jer... terus teringatkan isu yang di bangkitkan oleh Khir Toyol dalam blognya yang membicarakan topik yang sama berkaitan hutang Talam Corporation sebanyak RM392juta.

Kesimpulannya, apa yang dilaporkan dari link Mstar Online ini, yang mengatakan bahawa kumpulan mereka itu tidak di dalangi oleh umno hanyalah satu penafian budak tadika jer..., piiiraaahhh..., kencing berterabur la puak-puak jahanam tuh.

Atau mereka2 ini adalah saki baki geng perpaduang (UG) yang kemaruk sangat nak berzina dengan umno, dengan membuat provokasi mencabar supaya PAS keluar dari PAKATAN RAKYAT.

Wooiiii... umno, dah takda cara dan idea lain ker....? nak merampas Selangor, itu semua cara perang saraf taktik lama la... apasal la bodoh sangat puak2 umno nih..., ingatkan ramai sangat..., 20 orang jer... yang lu orang dapat kumpulkan kua.. kua.. kua... macam cibai jer... lu orang punya lakonan.

Weiii..., aku pasti malam ni, TV3 suku dan NTV7 mesti laporkan lebih kurang 2 ribu orang menyertai perhimpunan HALAL mendesak PAS keluar dari Pakatan Rakyat, esok pun Utusan Meloya akan spin cerita... 20 ribu orang... gempak... giler... wa cakap lu...

Selebihnya korang nilaikan sendiri, permainan politik bodoh banggang puak umno nih..., dan aku sertakan gambar2 majalah dan risalah yang mamat ahli PAS berambut blonde tu bagi pagi tadi.

ha..ha..ha.... ahli PAS rambut blonde... jangan buat lawak bro... lu dah mandi hadas belum bro..., cuba tanya Ustaz Nasha, sah atau tidak mandi hadas lu tu..., itu pun kalau mandi... bodoh piang...

(Aku belum baca dan tonton lagi CD tu, nanti aku nak tengok gak... apa punya kelentong yang diorang buat.) ha.. ha.. ha... jahanam.. jahanam...

Update: Ini penafian dari Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, klik sini , kan aku dah cakap... itu semua lakonan puak umno jahanam wal celaka wal haramjadah wal gila babi, yang tak puashati selagi tak dapat merampas kembali Selangor dari Kerajaan Pakatan Rakyat.

Sebijik serupa macam perangai orang gila Talak.

Diambil dari Blog Ikut Suka Aku (ISA)

No comments:

Post a Comment