TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Thursday, October 15, 2009

Surat terbuka Brigadier Jenerel (B) Muhamad Arshad Raji kepada Panglima Angkatan Tentera.

Brigadier Jenerel (B) Muhamad Arshad Raji (Pak Chat) telah menulis surat terbuka kepada Panglima Angkatan Tentera. Pak Chat meluahkan kekecewaan beliau sepanjang beliau berkhidmat dalam tentera selama 33 tahun , tidak pernah beliau melihat maruah tentera digadaikan dalam kempen pilihraya di Bagan Pinang.

Pak Chat berkata tentera seharusnya bersikap neutral , taat kepada kerajaan yang memerintah bukan taak kepada parti.

Pak Chat mendakwa ada beberapa pegawai tentera telah memberi ucapan dalam kem yang terang-terang menyuruh anggota tentera mengundi BN.

Pak Chat berkata kempen keterlaluan BN dalam kem tentera telah menjadikan tentera hilang maruah dan menjadi bahan ketawa.

Pak Chat menyeru kepada pegawai tentera yang berkempen ini termasuk pangkat tertinggi supaya meletak jawatan sebagai anggota tentera dan menjadi ahli politik sepenuh masa.

Pak Chat juga berkata mereka yang ada bintang di bahu ( berpangkat Jeneral ) yang menjadi hamba ahli politik lebih baik campak saja bintang tersebut dalam tong sampah.

Surat terbuka Pak Chat [Klik di sini]

Nota : Blog Pak Chat sekarang semakin popular dikalangan bekas anggota tentera dan anggota tentera yang ingin mengembalikan maruah anggota tentera agar mereka menjadi anggota tentera yang berani mempertahankan negara , bukan tentera bacul yang mengikut telunjuk ahli politik.

No comments:

Post a Comment