TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Tuesday, October 27, 2009

Kursus Pengucapan Awam Anjuran Lajnah Penerangan PAS Pusat

Kursus Pengucapan Awam kali pertama ini diadakan pada 24 - 25 Oktober di De Palma Hotel Shah Alam anjuran Lajnah Penerangan Pas Pusat yang melibatkan Selangor , Perak dan Perlis selesai diadakan dengan jayanya . dengan jumlah peserta hampir 100 orang , kursus ini yang dikendalikan oleh MultiSkill Consultant dengan penceramah yang berpengalaman iaitu Saudara Saiful Jalun sedang menyiapkan PHD nya di UPM telah banyak memberi panduan serta maklumat yang berguna kepada semua peserta untuk mempraktikkannya bila berada didalam situasi sebenar mengenai pengucapan awam . Kaedah-kaedah serta teknik yang betul dalam berkomunikasi telah diajar disusuli dengan latihan amali yang disertai oleh para peserta. Paling menarik apabila para peserta diberi peluang untuk berdebat mengenai tajuk; Poligami.

Kursus ini yang dirasmi dan ditutup oleh Ketua Penerangan Pas Pusat Ustaz Idris Ahmad , akan diteruskan untuk modul kedua dalam jangka masa yang akan dimaklumkan nanti . ini adalah penting bagi memberi pendedahan yang lebih sistematik memandangkan waktu dua hari bukanlah terlalu panjang untuk ditekuni setiap butiran serta panduan .
Pas Kawasan Lumut telah diwakili oleh Ketua Penerangannya Sdr Hamidun Ahmad dan Sdr Zaid Husaini AJK Lajnah Penerangan bagi memberi pendedahan kepada generasi muda yang bakal mewarisi kepimpinan khususnya di Kawasan Lumut.

1 comment:

  1. saiful Jalun nie kawan teman masa sekolah dulu. Dia budak Gopeng...aper stand dia?

    ReplyDelete