TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Wednesday, March 24, 2010

Adun Titi Tinggi tidak AKAN letak jawatan: Najib

Semalam Menteri Besar (MB) Perlis, Md Isa Sabu, mengesahkan beliau telah menerima surat peletakan jawatan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Titi Tinggi, Yip Sun Onn.

Hari ini Najib kata ADUN Titi Tinggi, Yip Sun Onn, tidak akan meletakkan jawatan..

Kalau semalam dah letak jawatan.. macam mana pula Najib boleh kata tidak AKAN meletak jawatan? Hairan ni..

Nampaknya dalam sibuk mencanangkan UMNO/BN telah diterima dan disokong kembali oleh Rakyat.. UMNO/BN masih fobia dengan Pilihanraya Kecil rupanya..

Adun Titi Tinggi tidak akan letak jawatan: Najib

2010/03/24

HONG KONG: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Titi Tinggi, Yip Sun Onn, tidak akan meletakkan jawatan dan akan terus bersama Barisan Nasional, kata Datuk Seri Najib Razak.

"Saya dah dapat pengesahan daripada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, dan Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Mohd IsaSabu, bahawa beliau tetap akan menyokong Barisan Nasional dan tidakakan letak jawatan," katanya sebelum berlepas pulang selepas menghadiri Persidangan Pelaburan Asia Credit Suisse di sini.


Kelmarin, Yip yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerajaan Tempatan dan Pertumbuhan Bandar Baru Perlis, meletak jawatan sebagai Adun Titi Tinggi melalui surat yang diserahkan kepada Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN), Datuk Yazid Mat.

Yip digugurkan dari jawatan Exco Jumaat lalu dan diganti dengan Adun MCA Indera Kayangan, Dr Por Choo Chor.

Pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-12 Mac 2008, Yip menewaskan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Keria Senawi dan Mohammad Radzi Mustaffa (Bebas) dengan majoriti 1,841 undi.

Md Isa berkata, pengguguran Yip sebagai Exco berdasarkan ketetapan dipersetujui MCA dan kaedah giliran membabitkan Adun mewakili parti itu dipraktikkan sejak beberapa penggal lalu.


Berita Harian Online

No comments:

Post a Comment