TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Monday, May 3, 2010

PEMUDA MENDEPANI PERJUANGAN-MUKTAMAR PERAK

Dewan Pemuda PAS Perak telah berjaya menganjurkan Muktamar tahunan dengan penuh kejayaan tahun ini. Bertempat di Dewan TG Samad Noh Air Kuning Taiping, Muktamar itu memperlihatkan lonjakan gerak kerja yang jauh ke hadapan.

Momentum kemenangan 2008 masih dirasai dan rampasan kuasa oleh kerajaan haram tidak langsung dilihat melemahkan semangat juang sayap parti itu. Perbahasan yang menyentuh pelbagai perkara tidak langsung menggambarkan kekecewaan sebaliknya diserikan dengan keazaman bagi merampas kembali kerajaan Perak dan mengembalikan kedaulatan rakyat.

Sebagaimana biasa, PAS tidak lari dari aspek tarbiyyah yang telah mengukuhkan parti sepanjang tempoh panjang kewujudan PAS. Pemuda yang menjadi sayap utama dan nadi perjuangan PAS Perak disuntik dengan ruh tarbiah oleh Pengarah Pilihanraya Pusat dan Pesuruhjaya yang mengisi ruang perasmian.

Dalam kehangatan berbahas dan gurauan yang penuh erti, keseriusan dan tekad mengembalikan hak rakyat yang dirampas jelas dipamerkan oleh perwakilan dan pimpinan. Fokus mengukuhkan kekuatan parti dan mengembalikan hak rakyat di Perak terus menjadi fokus.

Usul pula memfokuskan kecaman terhadap Polis, SPRM dan SPR yang dilihat gagal menjadi benteng rakyat sebaliknya menjadi alat umNO BN.

Timbalan Ketua yang menggulung perbahasan telah menggariskan keperluan Taqwa semasa bermuhasabah jua dalam melaksanakan hasil muhasabah. Ia asas kekuatan pejuang Islam. Demi mencapai matlamat tersebut, beliau mengharapkan agar usaha tarbiah mesti bermula di peringkat cawangan.Selain itu , beliau amat mengharapkan agar pemuda memberi tumpuan kepada usaha kebajikan yang menjadi nadi harapan rakyat yang tidak dipedulikan oleh umNO

Sebahagian Pimpinan pemuda yang sedang mendengar pandangan dan saranan perwakilan. Renung lain macam je Naib Ketua Pemuda tu...
Perwakilan muktamar memberi perhatian.

Ketua pemuda yang kembali memimpin setelah bercuti rehat.

Pengarah pilihanraya, Ketua Penerangan dan Timbalan Setiausaha.
Khairul Faizi membuat ulasan mewakili Pemuda Pusat sebagai pemerhati jemputan
Ketua Pemuda menyampaikan hadiah kepada delegasi teramai- Ketua pemuda Tanjong Malim yang juga exco pemuda, saudara Amin.

Orang kuat di sebalik kejayaan muktamar pemuda tahun ini...tahniah!
Timbalan ketua Pemuda yang memikul tanggungjawab memimpin dewan sepanjang tempoh bercuti Ketua Pemuda sedang memberikan semangat dan hala tuju perjuangan pemuda

Doa wehdah, pengikat hati dalam perjuangan, kami bertemu dan berpisah kerana Mu ya Allah..tautkanlah hati kami meneruskan perjuangan ini!

No comments:

Post a Comment