TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Monday, July 26, 2010

Formula baru UMNO yang tak boleh pakai

 
Ahad 25 Julai 2010 sebelah Pagi.....teman ronda-ronda ke Kg Dato' Seri Kamaruddin dalam kawasan Pasir Panjang. Dari rumah teman tak jauh kira 1 Km jer... Teman meronda dengan Van Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Pasir Panjang yang terpampang gambar Dato' Seri Nizar dengan senyumannya.

Sepanjang jalan ke Kampong Dato' Seri Kamaruddin terpampang banner " Formula baru Politik Malaysia" yang mana program ini diadakan di padang permainan kampong tersebut semalam. Tetamu jemputannya YB Dato' Alwi bin Che Ahmad...Ketua Pembangkang DUN Kelantan. Baguslah istiharkan dia tu pembangkang. Maknanya BN ni bukanlah memerintah sepanjang zaman...ada jugalah zaman jadi pembangkang. 

Setelah teman sampai di Kampong Dato Seri Kamaruddin, teman singgah di depan rumah salah seorang ahli UMNO....Nama dia tak payah ler teman sebut. Teman bagi salam..dia pun jawab salam dan jemput saya masuk ke dalam rumahnya. Dia menjamu saya dengan air limau....sedaplah pulak. Teman pun bersembang dengan dia, walau pun teman dengan dia berbeza fahaman politik.Teman pun tanya ler dia...semalam miker tak pergi ker, ke program UMNO tu...Tak der...kata dia...Tak sior teman. Tapi dia nolong orang memasak dekat dengan dewan tempat program tu diadakan.

Jemputan kehadiran dijangka 1000 orang, yang hadir seratus orang pun tak sampai. Itulah keadaan UMNO hari ni...tambah perbualannya dengan saya. Orang dah meluat dengan UMNO. UMNO menyusahkan rakyat...Yang untung pemimpin dia... Oh...yer ker??? kata teman. 

Miker buat buat baik ler dengan orang bawah UMNO ni...Insyaallah demer akan sokong PAS. Tapi kaedah kena betullah....Jangan keras-keras sangat. pujuk demer...Insyaallah demer ngikut miker. Teman walau UMNo kata dia, tak pornah mangkah calon demer...sebab teman tak berkenan. Dekat romah teman ni...insyaallah akan sokong PAS...Miker tengok jer ler...

Zambry tu dulu bukan nak ngenang jasa langsung. Teman ler naik kan dia...Kata dia...walaupun dulu teman ni juga penyokong puak Wajide..tapi bila dh lama kita cubalah nama baru; bagi zambry ni naik...angkohnya tak ngenang jasa juga...Ituler UMNO kata dia. Masa kita ada nama....okayler...Bila dah tak pegang apa apa jawatan....tinggallah kita terkuntang kanting. Tak dipedulikan demer langsung. Apa yang saya dapat sepanjang saya dalam UMNO. Tanah yang saya duduk ni pun saya beli..bukan kerana saya berjuang dalam UMNO.

Itulah sekelumit cerita dari seorang ahli veteran UMNO di Kampong Dato' Seri Kamaruddin untuk tatapan ahli UMno yang lain..

No comments:

Post a Comment