TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Wednesday, October 20, 2010

Zakat Lembaga Air Perak (LAP) Kurang: Zambry Gagal


Cara Bagaimana Anak-anak anda  Boleh Meningkatkan Gred D ke A+
Katalog 25 Gajet Elekronik Berteknologi Rahsia



Oleh Salman Haji Saleh
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) melihat pencapaian Lembaga Air Negeri Perak (LAP) yang di bawah pengerusinya Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dengan hanya  menyumbangkan pengeluaran zakat pada tahun 2009 dengan kadar hanya RM3,392,647  sahaja adalah rendah dan berbeza semasa Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin mempengerusikannya pada tahun 2008 dahulu.

Pada tahun 2008, LAP mengeluarkan bayaran zakat kepada Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Negeri Perak (MAIAMP) ketika itu ialah sebanyak RM3.7 Juta. Perbezaan ketara tersebut jelas menunjukan kegagalan Datuk Seri Zambry mengendalikan LAP. Di manakah punca sebenarnya kemerosotan tersebut, ini kerana dakwaan yang mengatakan perkembangan ekonomi di Negeri Perak jelas tidak menggambarkan kedudukan sebenarnya.
 
DPPN Pk bimbang di masa akan datang zakat yang akan dikeluarkan oleh LAP akan terus merosot  termasuk kebajikan kepada kakitangannya. Inilah perkara yang menjadi kayu ukur kemampuan dan kelangsungan pentadbiran yang cekap dan berdaya saing  tinggi yang pernah ditunjukkan oleh Datuk Seri Nizar sebelum ini. DPPN Pk yakin peningkatan dan kemampuan LAP di dalam memperolehi keuntungan yang tinggi sebenarnya dapat dikembalikan jika urus tadbir yang mempunyai konsep kebajikan  diamalkan.
 
 
SALMAN HAJI SALEH
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

No comments:

Post a Comment