TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Thursday, March 10, 2011

Mohd Hakim @Bob Lokman dan Bekas Vokalis Kumpulan Rock Melissa datang ke Seri Manjung dengan berwajah baru.

Mohd Hakim@ Bob Lokman sedangkan menyampaikan ucapan dan motivasinya kepada para pelajar di Sekolah At Taalim sempena lawatannya ke Daerah Manjung.
Pelajar-pelajar perempuan sangat teruja dengan kehadiran selebriti terkenal ke sekolah mereka.
Pelajar pelajar sekolah At Taalim.
Bob Lokman menceritakan pengalaman hidupnya sebagai selebriti.
Ustaz Radzi atau lebih dikenali dengan nama Radzi Melissa.

Seri Manjung - 4 Mac  2011,Dua bekas selebriti hiburan terkenal tanahair telah berada di Seri Manjung untuk menyampaikan mesej dakwahnya melalui ucapan dan penceritaan pengalaman kehidupan semasa menjadi artis dan selebriti. Mereka ialah Saudara Mohd Hakim @Bob Lokman seorang penulis lirik dan juga juri jemputan juara lawak Astro, bersama Saudara Mohd Radzi Abdul Hamid vokalis kumpulan Rock Melissa yang terkenal dengan lagu untuk Nabila di tahun 80an.

Bob Lokman yang telah berjaya mencipta nama sebagai pencipta lirik lagu Issabela nyanyian Amy dari kumpulan Search telah diundang untuk menceritakan tentang pengalaman hidupnya didunia hiburan yang glamour kepada peminatnya di Seri Manjung. Sifatnya yang suka melawak dan bersahaja membuatkan para peminatnya sangat mesra dan suka bertemu dengannya.

Beliau telah meninggalkan dunia glamournya kerana hendak menumpukan perhatian kepada pembentukan sakhsiah keluarga yang dirasakannya terabai sekian lama. Pada pandangannya sistem yang ada dalam negara ini tidak mengambil kira amal Islam walaupun anak-anaknya dididik dengan sistem Islam, namun setelah menamatkan pengajian mereka, ilmu yang diperolehi terabai akibat sistem yang ada tidak mengizinkan untuk diamalkan.

Seorang lagi artis yang dijemput ialah Ustaz Radzi Abdul Hamid vokalis kumpulan rock Melissa. Sekarang beliau menjadi imam di Masjid Zahir Alor Setar. Berkat doa ibu bapanya beliau telah meninggalkan dunia rock. Beliau yang terkenal dengan lagu Cinta Untuk Nabilla kini telah berjubah dan berserban yang langsung tidak menampakkan, yang beliau suatu ketika dahulu berambut panjang, berseluar jeans tampung dan sebagai penyanyi rock.

Perubahan kedua-dua atis ini membolehkan anak-anak muda masa kini mencontohi mereka. Yang merobahnya ialah Allah dan kita bersedia untuk berubah.

No comments:

Post a Comment