TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Tuesday, March 15, 2011

HAPUS SAMA EKOR - BANTU PR UNTUK KE PUTRAJAYA

Hari ini sempat menghadiri taklimat oleh KASE (kempen anti saman ekor).  Ini adalah kisah antara POLIS dengan JPJ.  Polis - Kementerian Dalam Negeri,  JPJ - Kementerian Pengangkutan.  Dua ini tidak ada kaitan tetapi bekerjasama untuk menekan rakyat.

Notis saman dikeluarkan oleh POLIS.  JPJ tukang kutip cukai jalan dan tiada ada kaitan dengan notis saman. Tetapi Polis telah menggunakan JPJ untuk menekan rakyat. Bila ramai orang yang tidak membayar saman maka JPJ digunakan.  Kalau nak roadtax 1 tahun maka kena selesaikan saman.  Nanti akan berlaku kalau nak apa sahaja perkhidmatan kerajaan maka kenalah diselasaikan bayaran saman.

Sekarang di perbadankan 2 syarikat oleh kroni Umno-BN.  2 syarikat itu ialah Beta Tegap dengan Commercial circle.  Dengan 2 syarikat ini maka saman diperbadankan. Satu syarikat mengesan kenderaan yang melanggar peraturan lalulintas, satu lagi syarikat mengeluarkan saman.  Inilah cara UMNO-BN mengkayakan kroni.  Saman pun UMNO guna untuk mengkayakan kroni.  Inilah kegilaan.  Bangkitlah wahai rakyat.  Tentangl;ah kezaliman.

No comments:

Post a Comment