TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Sunday, January 15, 2012

Bersihkan Malaysia dengan mengundi Pakatan Rakyat PRU ke 13

Ds Nizar Menyampaikan ceramahnya.



Mereka yang hadir

Muslimat juga hadir
Penyelewengan yang dilakukan oleh beberapa pimpinan Barisan Nasional terhadap harta negara sangat-sangat dikesali. Amanah dan kepercayaan yang diberikan oleh rakyat untuk mengurus kewangan negara diselewengkan, dalam ertikata tidak dimanafaatkan untuk rakyat tetapi untuk kepentingan mereka dan keluarga mereka." Isu lembu " sebagai contoh, yang konon pada asalnya untuk membekalkan daging keseluruh negara telah disalahgunakan oleh Shahrizat sebagai menteri yang bertanggungjawab, mengambil peruntukan dari projek tersebut untuk diri dan keluarganya. Akhirnya projek yang dirancang untuk rakyat gagal dan mereka menjadi kaya raya. Inikah pemimpin yang diharapkan untuk membela rakyat???

Demikianlah yang disuarakan oleh Yang Berhormat Dato' Seri Ir Haji Mohamad Nizar Jamaluddin dalam ceramahnya malam tadi di Perkarangan surau MADAH, di Seri Manjung dalam kawasan Pasir Panjang yang diwakilinya. Kira-kira seribu orang telah hadir dalam ceramah itu, bersempena dengan perlancaran Gerakkerja Pilihanraya MTD Pasir Panjang. Menurutnya lagi, rakyat kena sedar apa yang berlaku dan kena berubah bagi menentukan kerajaan Barisan Nasional yang rasuah ini perlu ditumbangkan dan ditukarkan dengan kerajaan Pakatan Rakyat yang sudah bersedia untuk melangkah ke Putrajaya bagi menerajui pemerintahan negara.

Paling malang kepada umat Islam, apabila Institut Zakat yang mengurus hal ehwal zakat turut diselewengkan oleh mereka yang berautoriti atau tahu secara mendalam berkaitan hal ehwal zakat. Menteri yang berkenaan "Jamil Khir Baharom" bekas Pengarah KAGAT terlalu mudah mengunakan kapasiti jawatannya menggunakan wang zakat untuk bayaran guaman melawan  "kes Anwar Ibrahim" bagi pihak kerajaan. Apakah asnaf atau bahagian untuk tujuan tersebut? Benarkah ianya Asnaf Fi Sabilillah? Inilah perkara-perkara yang mesti rakyat fikirkan dan mengubah senario politik Malaysia sesuai dengan tema Konvensyen Pakatan Rakyat 3" Bersihkan Malaysia" yang juga diadakan semalam di Alor Setar Kedah.

No comments:

Post a Comment