TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Monday, June 27, 2011

Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden PAS peringkat kawasan Lumut.

Banner Majlis Perlaksanaan Memahami Ucapan Dasar Presiden PAS dan Penyampaian Watikah  Jawatan PAS Kawasan Lumut.
YDP PAS kawasan Lumut memperincikan Ucapan Dasar Presiden kepada Ahli-ahli jawatankuasa PAS dan ketua-ketua cawangan di kawasan Lumut.




 


Para peserta yang terdiri dari Ahli-ahli Jawatankuasa PAS Kawasan lumut dan semua ketua cawangan menyanyikan lagu PAS sebagai pembukaan majlis Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden di Dewan Ikhlas, Sitiawan.
Dato' Seri Nizar Memberi Ucapan Penutup Munaqasyah ucapan dasar presiden peringkat kawasan Lumut.

26 Jun 2011 di Dewan Ikhlas, Kampong Selamat Sitiawan telah berlangsung Program Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden peringkat kawasan Lumut. Program ini  adalah satu program yang membuka ruang untuk ahli-ahli PAS memahami dengan lebih jelas lagi mengenai intipati ucapan Dasar Presiden PAS dalam Muktamar PAS kali ke 57 yang diadakan baru-baru ini di Kuala Lumpur.

Hj Noh Ahmad selaku Yang di Pertua PAS kawasan Lumut untuk sessi 2011-2013 telah memperincikan Ucapan Presiden tentang tanggungjawab memahamkan rakyat berkaitan tema " Membangun Negara Berkebajikan" Hj Noh telah menerangkan tentang konsep Negara Berkebajikan sebagaimana yang diucapkan oleh peresiden. PAS memang telah lama mengamalkan konsep berkebajikan ini berbanding dengan UMNO yang mementingkan kroni dalam pengagihan harta negara untuk faedah rakyat.

Program ini dihadiri oleh 150 orang peserta yang terdiri daripada semua Ahli-ahli Jawatankuasa PAS Kawasan, Dewan Harian, Dewan Pemuda, Dewan Muslimat, Ketua-ketua cawangan dan setiausaha-setiausaha cawangan dalam kawasan Lumut. Turut hadir dalam program tersebut ialah ahli-ahli dari Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP).

Ucapan penutup disampaikan oleh Yang berhormat Dato' Seri Ir Haji Mohamad Nizar bin Jamaluddin selaku Ahli Jawatankuasa PAS Pusat yang juga ADUN Pasir Panjang dan ahli parlimen Bukit Gantang. Dalam majlis tersebut, Dato' Seri Nizar telah menyampaikan watikah lantikan perjawatan Ahli Jawatan Kuasa kerja PAS Kawasan Lumut Sessi 2011-2013.

No comments:

Post a Comment