TRELLER JELAJAH

TRELLER JELAJAH

Undilah PAS

Undilah PAS

Tuesday, December 28, 2010

IHTIFAL SERI/ SEMI ATTAALIM DIRASMIKAN OLEH PESURUHJAYA PAS PERAK.

Pesuruhjaraya PAS Perak Ust Abu Bakar Hussain menyampaikan ucapan perasmian di Ihtifal Sekolah Rendah dan Menengah At taalim, Seri Manjung, Perak.
Pelajar-pelajar perempuan Sekolah Rendah Islam At taalim
Pelajar lelaki Sekolah Rendah Islam At taalim.
Persembahan Nasyid
Persembahan Dikir Barat oleh Pelajar Sekolah Rendah Islam At Taalim
 Ustaz Abu Bakar menyampaikan Plak Kecemerlangan
Pelajar perempuan menerima Plak Kecemerangan
Pengarah Sekolah Rendah dan Menengah Islam
At Taalim Seri Manjung, Haji Noh Ahmad, 
menyampaikan cenderahati kepada Ustaz Abu Bakar Hussain Pesuruhjaya PAS Perak.

25 Dis 2010 Seri Manjung, Perak telah berlangsung hari Ihtifal Tahunan Sekolah Rendah (SERI) dan Menengah (SEMI) Islam At Taalim, Seri Manjung di Dewan SRAR MADAH, Fasa 1A, Seri Manjung. Majlis dirasmikan oleh Pesuruhjaya PAS Perak Ustaz Abu Bakar Hussain. Turut hadir di majlis tersebut ialah Pengarah SERI/SEMI AT TAALIM Hj Noh Ahmad. Ihtifal dimulai dengan bacaan ayat-ayat Al quran oleh pelajar sekolah ini. Pelajar-pelajar sekolah ini juga telah mempersembahkan nyanyian nasyid dan dikir barat dan beberpa persembahan lain. Sekolah ini telah beroperasi lebih dari 13 tahun dan melahirkan pelajar2 yang cemerlang dibidang akademik dan dinniyah. Pelajar-pelajar pertama dari sekolah ini kebanyakkannya telah berada di menara gading dalam segenap lapisan di dalam dan luar negara. Saban tahun ihtifal tahunan ini diadakan dan ibubapa dapat melihat sendiri perkembangan anak-anak mereka dibidang pendidikan.
Dari bangunan yang disewa kini SERI/ SEMI AT TAALIM memiliki bangunan sendiri dengan sumbangan ibu bapa dan orang ramai. Ustaz Abu Bakar telah ucapan perasmian menasihati para pelajar agar terus meningkat usaha menimba ilmu dan berharap kepada ibu bapa janganlah merasa bimbang menghantar anak-anak mereka ke Sekolah Islam seperti At Taalim. Pihak sekolah juga diseru agar mencari jalan bagaimana untuk mempertingkatkan kualiti ilmu kepada pelajar khususnya pengajian bahasa arab yang menjadi pelajaran teras di sekolah ini. Dalam majlis ihtifal ini Ustaz Abu Bakar telah menyampaikan plak kemerlangan kepada pelajar pelajar yang berjaya dalam pelajaran masing-masing.


No comments:

Post a Comment